Goed Nieuws op Social Meda

Lach

Roze maakt alles mooier

Deze maand vieren de ondernemers van biermerk Gebrouwen Door Vrouwen – Tessel en Do de Heij – het 5-jarige jubileum van hun meest gedronken bier: Bloesem Blond. Met de lancering van de landelijke campagne De Roze Bril hopen de dames met hun lentebier positiviteit en vrolijkheid te brengen in deze roerige tijden. Natuurlijk juichen wij positiviteit en vrolijkheid van harte toe! “Drink Bloesem Blond en bekijk het leven door een roze bril”, is het devies.

De Roze Bril campagne

In deze sombere tijd willen Tessel en Do het 5-jarige jubileum van Bloesem Blond vieren met het hele land. “De lente breekt aan (deze week gaat het echt gebeuren, red.) en dat moet gevierd worden. Met lentebier Bloesem Blond én je roze bril. Want roze maakt alles mooier”, aldus Do. De landelijke campagne De Roze Bril brengt midden in de lockdown op ludieke wijze vreugde en blijdschap als je het lentebier Bloesem Blond drinkt.

Het team van Gebrouwen door Vrouwen trekt door het land in een roze Mitsubishi Pajero om de campagne te starten en hun positiviteit te verspreiden. Ook de huidige (horeca)klanten kunnen een aangenaam bezoek verwachten van de Bloesem Blond-brigade om hen een hart onder de riem te steken, met het lentebier onder hun arm. Daarnaast wordt het Bloesem-jubileum ook volop gevierd bij de bar van Gebrouwen door Vrouwen in Amsterdam.

Vier de lente

Het lentebier Bloesem Blond is vijf jaar geleden gebrouwen om de lente vieren. Tessel en Do zochten destijds naar de juiste ingrediënten voor het bier en kwamen met vlierbloesem. “Vlierbloesem was toen erg hip in Nederland. Het bloeit in het wild en het is een zoet ruikend plantje met een bittere smaak. Je ruikt echt de lente, dat moest wel een perfecte combinatie worden in ons lentebier”, vertelt Do.

Bloesem Blond bevat mout, hop, blond bier gist, gedroogde vlier- bloesem, natuurlijk vlierbloesemaroma en koriander- zaad. Het biertje is goed te combineren met aardse smaken, zoals hummus en groentes, maar ook met alle soorten kaas. En natuurlijk uitstekend als dorstlessende traktatie op het terras, in het park of (wie weet binnenkort) op een festival.

Succes van Bloesem Blond

Inmiddels is Bloesem Blond het meest populaire bier uit de biercollectie van Gebrouwen door Vrouwen. In vijf jaar tijd zijn er maar liefst 2 miljoen flesjes en 5000 fusten verkocht en zijn er 3000 verkooppunten in Nederland. De ondernemers Do en Tessel stellen dat het succes van Bloesem Blond te meten is aan de unieke combinatie van bitter blond bier en de zoete geur van vlierbloesem: ”Onze Bloesem Blond is niet te vergelijken met ander blond bier. De vlierbloesem geeft een hele nieuwe dimensie aan de stijl. Als dit bier eenmaal op de menukaart van een bar of restaurant staat gaat ‘ie er niet meer af, omdat gasten groot fan zijn en ernaar blijven vragen.” Heb jij het al geproefd? Met 3000 verkooppunten zit er vast één bij je om de hoek. En anders kan je altijd online terecht.

Gebrouwen door Vrouwen

Het biermerk Gebrouwen door Vrouwen (2013) is ontstaan uit een gezellige brouwbobby van de twee zussen – Tessel en Do de Heij. Inmiddels is Gebrouwen door Vrouwen uitgegroeid tot een succesvol biermerk met 12 werknemers, 8 soorten bier, 500 horecaverkooppunten en 2500 retailverkooppunten. Daarnaast hebben zij een boek uitgebracht over hun brouwavontuur, werd er een Gebrouwen door Vrouwen-biershampoo bij de Hema verkocht en krijgen zij regelmatig fanmail én liefdesbrieven. En laten wij niet vergeten dat zij een van de grondleggers van dé nieuwste fitnesstrend zijn. Lees er hier alles over.

Bron: Gebrouwen door Vrouwen / Beeld: Curly x Straight.

Continue Reading

Nog meer Lach

To Top